חול המועד פסח קורונה תש"ף



"חייב אדם להיות שמח וטוב לב במועד, הוא ואשתו ובניו וכל הנלווים אליו". (שו"ע או"ח תקכט,ב)

השנה נדרש מאיתנו להשקיע יותר ביצירת אווירת חול המועד, ולקיים את מצוות "ושמחת בחגך" על ידי כיבוד החג ובפעילויות המשמחות את המשפחה ללא מלאכה שאינה לצורך המועד.
כמו בכל שנה, ראוי לכבד את החג בלבוש חגיגי, מפה על השולחן וסעודות. השנה דברים אלו חשובים ביותר כדי להזכיר לנו את קדושת חול המועד למרות המגבלות. אפשר גם להתפלל כל בוקר הלל חגיגי ביחד כל בני המשפחה.



x


לפניכם רשימת רעיונות לפעילות חול המועד אשר יוסיפו לשמחת החג.
מומלץ לבנות ביחד לו"ז מראש, מתי כל אטרקציה כדי ליצור ציפייה לקראת הפעילויות וכן כדי לאפשר תיאום עם המשפחה המורחבת או חברים.  
הרשימה מתעדכנת כל הזמן, אז כדאי לחזור ולבדוק כאן מה התחדש. 
(אני שמחה לצרף עוד רעיונות (כולל פעילויות שבתשלום, שיופיעו בסוף הרשימה), כתבו את הצעתכם בתגובות או בפרטי בFB כאן)

*************************************************

בבית עם המשפחה והחברים (וירטואלית!):

ביקור אצל סבא וסבתא (או כל קשיש אחר שישמח ביקור) - בזום, שעת סיפור לקטנים, משחקים לגדולים שאפשר דרך המסך, למשל boggle, שחמט, משחקים אונליין שאפשר להזמין חברים בלינק -  שם -קוד אונליין , צוללות, (כדאי לפתוח גם מסך זום) , ועוד.

לימוד יומי משפתחי - בהתאם לגילאי בני המשפחה, אפשר משניות יומיות, פניני הלכה בנושא פסח או חול המועד, 2 פרקים יומיים מספר נבחר בתנ"ך, ועוד

משחקים קהילתיים - צרו משחק תחרותי קהילתי וגייסו את החברים והשכנים – תחרות אפיה, חידות יומיות, תמונות ילדות של חברי הקהילה, ועוד.

חידוני תנ"ך ומשנה - צרו או השתתפו בחידונים קיימים.

ביקור אצל הדודים - הכינו משחק קהוט עם מיטב הבדיחות המשפחתיות ו/או עם תמונות ילדות של בני המשפחה ושחקו יחד בזום.

מלווה מלכה מוצ"ש חול המועד - מלווה מלכה עם נגינה ושירה עם החברה'.


יוצרים קולנוע - להכין סרטונים מסוגים שונים, אפשר ליצור סרטון stopmotion באפליקציה (הזזת חפצים/בובות/פלסטלינה..) כמו stop motion studio. מדריך מלא עם הדגמות וטיפים של רעות זיסר - אפשר סרטון משפחתי, סיפור יציאת מצרים, מערכונים מצחיקים, תהיו יצירתיים

יוצאים להופעה - צופים ביחד במקרן או במחשב בהופעה חיה (מן הסתם יתפרסמו כאלו בחול המועד), או סתם בוחרים הופעה מפעם בYoutube, יושבים עם קרבוליות, אוכל, שתיה חמה, אפשר גם על שמיכה על הרצפה. לא לשכוח לשיר בקול!

קמפינג - מעמידים אוהל בסלון/מרפסת/גינה, מביאים משחקים שמתאימים לקמפינג, פנסים, פיקניק ונהנים מהאוהל. 

שחזור תמונות - בוחרים תמונות מתקופות עבר של בני השפחה ועושים שחזור תמונות, אותם דמויות באותם מיקומים ותנוחות. (מצחיק במיוחד לשחזר תמונות של ילדים קטנים עכשיו שהם גדולים). הכינו מצגת עם התמונות הישנות והחדשות אלו ליד אלו. 


תמונות של פעם - לסדר ביחד את האלבומים הישנים או לעבור על כל התמונות הדיגיטליות שלא סידרתם מאז ומתמיד ובחרו את התמונות להדפסה לאחר הקורונה. הגיע הזמן! על הדרך, הכינו קולז' מהתמונות הנבחרות כדי להדפיס לסבא וסבתא לתלות על הקיר.

משחקים של פעם - ההורים מלמדים את הילדים את המשחקים הישנים והטובים מהילדות שלהם: קלאס, חמש אבנים, חבל, גומי, ארץ עיר.

מרתון משחקי קופסא– היזכרו בכל המשחקים ששכחתם שיש לכם עמוק בארון המשחקים וקיימו מרתון של משחקי קופסא כל המשפחה. כמה משחקים אתם מסוגלים לשחק ברצף? אל תשכחו את התפוצ'יפס השוקו.

מפעילים את המשפחה המורחובת - יש מי שעוסק בקונדטוריה? אומנות? חינוך גופני או כל דבר אחר? בקשו ממנו/ה להעביר שיעור בזום למשפחה המורחבת ותהנו כולם מהכשרונות המשפחתיים. 

מחדשים את הבית - תשנו את עיצוב הסלון /פינת האוכל, העבירו ספות, שטיח, תמונות קיר, שולחן ועוד למקום חדש במרחב. השינוי יוצר התחדשות ותחושה אחרת. תהנו מהשינוי לפחות לכמה ימים עד שמחזירים הכל למקום (או שלא תחזירו בכלל!). ילדים אוהבים במיוחד לקבל את ההחלטות על עיצו הבית. 

סעודת חג - יום בישול בסגנון מסטר שף, כל אחד ממונה על מעדן אחר לסעודה חגיגית בערב. אפשר להגדיר נושא, תחומי שיפוט (הגשה, מקוריות, טעם וכו'), שופטים.  

ספריה - קריאה משותפת של ספר שיכול לתפוס את כל המשפחה (הארי פוטר למשל), עושים תורנות הקראה דרמטית.

טיול משפחתי - סיור וירטואלי במוזאון, בטבע או בגן חיות, או טוסו לחול בעזרת google earth בתלת מימד ובקרו בשבעת פלאי תבל. (יש הרבה ברשת כעת) ולאחר מכן פיקניק משפחתי על מחצלת בסלון הבית או במרפסת עם מיטב מאכלי הפיקניק של פסח. הרוצים להדר במצווה יעשו מנגל!
סיורים יש ביוטיוב וברשת בכלל. סיורים במוזאונים לדוגמא אתר טיולי והספארי, עיר דוד - דרך עולי הרגל (יום שני 11:00 ועוד). בתשלום סמלי: סיור של מורשת הכותל, ברחבת הכותל המערבי ומנהרות הכותל, סיור במוזיאון הטבע התנ"כי באנגלית (בתשלום).

מסיבת קריוקי - בYouTube  מחפשים שירי קריוקי ופשוט שרים! כדאי להתלבש כזמרים או בכל תלבושת מתאימה אחרת. הכפילו את הכיף והזמינו עוד משפחה, תתחרו בזום.

יום ספא- כל בן משפחה עושה תחנת פינוק בחד אח - לק, מסג', קרם פנים וכד' וכולם עברו בין החדרים.

יום ספורט - כל בן משפחה מפעיל תחנה תחרותית שמתאפשרת בתוך הבית כמו: קפיצה בחבל, הקפצת כדורגל על הברך, עמידת ידיים, ריצה במקום/סביב הסלון, קפיצה לגובה מעל מקל, עטיפת מומיה בנייר טואלט,  שיעור יוגה/ פילטיס. לסיום, מסיבת ריקודים justdance  (חשפו בYoutube, ורוקדים לפי התנועות בסרטון) – כיף לא נורמלי.

חפש ת'מטמון בתוך הבית - כל חצי משפחה מכינה לחצי השני מספר תחנות שהוחלט מראש עם חידות ומשימות ואז יוצאים לתחרות. תוודאו שיהיה מקורי וקשה, שיספק כיף לזמן רב. חשבו על מטמון שווה.

מלחמת מים - באמבטיה / במרפסת / גינה, במאה מטר שלכם ברחוב. בלוני מים משדרגים את המלחמה.

מלחמת צבעים - במשך שלשה ימים יש צבע אחר ליום, עם משימות. לבוש, אוכל, קישוט, שיר וכו' שצריך להכין לפי הצבע של אותו היום.

משפחה רוקדת - להכין ריקוד משפחתי ולצלם ולשלוח לסבא וסבתא לצלילי מנגינה של מוזיקה קלאסית מפורסמת.

מסיבת ריקודי שמחה - הכינו פלייליסט של שירים שמחים ואהובים, היעזרו שטיקים שיש בבית (כובעים, תחפושות, סטיקלייטים/פנסים, איפור פנים וכו') והתחילו לרקוד! (זה מדבק!)ץ גלידה תשדרג את האירוע : )

חדרי בריחה בהכנה ביתית -  אפשר למצוא רעיונות ברשת להכנת חדר בריחה. חדר בריחה בחינם שמתרפסם באתר הזה, אומרים שמומלץ לשני אנשים במחשבים שונים באותו החדר (ולא בפלאפון). 


פאזל ענק - זה הזמן להתחיל פאזל ענק ששוכב בארון, או להזמין מחנות צעצועים.

מכונה ביתית מחפצים  - למתקדמים. הכינו מכונה מכל מיני חפצים בבית, היעזרו בסרטונים של Joseph's Machines או של הטכניון - מכונה לפסח

פעילויות ציבוריות וברשת:

תפילת הלל משותפת  לאחר התפילה של בית המדרש להתחדשות והחמ"ד - כל ימי חול המועד בשעה 8:45 בFB 

אתר תוכו כברו - מגוון רעיונות ללימוד, פעילויות ויצירות הקשורים לפסח (ולכל שאר מועדי השנה). 

בית מדרש וירטואלי של ארגון בית הלל - שיעורים יומיים בלייב בFB

"דורשי ירושלים" בית מדרש כלל ישראלי - היצע ענק של שיעורים ממגוון רבנים ורבניות מכל הקשת הדתית. רשימת מרצים כאן, רשימת שיעורים ושעות ואופן התחברות כאן

בית מדרש "דרך חיים" - לימוד משותף לילדי ישראל עם הרב הראשי הרב דוד לאו, הרב י"צ רימון, הרב שניאור אשכנזי והרב יוני לביא. יום ראשון בשעה 10:00 

כנס "בקדושה" - "המשפחה בצל הקורונה", הרצאות לאורך חול המועד. הרשמה בלינק הזה

כנס ישיבת עטרת ירושלים - יום א' בין 10:00-17:00 שיעורים ברצף, בפייסבוק של הרב אבינר, ובזום (פרטים באתר הישיבה)


קולולם! - השתתפו באירוע קולולם, כל משפחה מקליטה את עצמה לפי הקול שהם בחרו (מתוך 3 קולות), שולחים (עד יום א' בחוה"מ) ומחכים לראות את התוצאה של חיבור כל הקולות. (מי שלא מכיר - כדאי! חפשו קולולם ברשת)

אנדרדוס - חידונים נושאי פרסים, ראיונות מיוחדים, מערכונים חדשים ועוד הפתעות. יום שני י"ט ניסון 10:00-12:00 באתר מקור ראשון. 

סינמה סלון - פסטיבל סרטי הסטודנטים של מקור ראשון. י"ז-י"ט ניסן בשעה 22:00 באתר מקור ראשון ובעמוד הפייסבוק. 

פעילויות של אתרי המורשת של ישראל - באתר המועצת לשימור אתרי מורשת. משחקים חידות ועוד פעילויות כיפיות. ביניהם - משחק נחמד "זהה את החפצים מפעם" - תראו כמה מתוך ה25 חפצים תוכלו לזהות למה הם שימשו..

משחק משימות משפחתי תחרותי "מבדידות לחירות" (בתשלום) מבית Scaventures בתאריך יח-יט ניסן. פרטים באתר (גם באנגלית)

חדרי בריחה ביתיים (בתשלום), במיוחד לתקופה הזאת, סיפור מסגרת וחידות לכל המשפחה, מגיל 7 בליווי מבוגר. מקבלים חידות וברקודים לסריקה. חדרי בריחה בנושאי פסח ומקומות בארץ ישראל. פרטים: גלעד 050-226-8323

Popular posts from this blog

יום כיפור קורונה תשפ"א - הדרכה והמלצות מעשיות